reklama

01.12.2007 Vychádzka so psom

Nadpis síce hovorí o prvom decembri ale píšem to až tretieho decembra nakoľko predtým som nemal založený blog. :) Ak sa zadarí tak každú sobotu ráno sa ženiem do lesa so svojím psom na pravidelnú sobotnú túru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Obyčajne prídeme na parkovisko na Železnej a odtiaľ vyrazíme na Kamzík a nazad. Svojou pravidelnosťou sa mi už podarilo spoznať podobne "postihnutých" ako som ja.

Je to super, že tu máme tento les kde sa môžeme prevetrať. Ale teraz prichádza to "ALE".

Dosť dobre nechápem "turistov", ktorí prídu do lesa. V batohoch alebo vreckách nesú so sebou niečo na zjedenie a pitie. Tie veci majú istú váhu. Keď ale potravu alebo nápoje skonzumujú tak obal (prázdny a teda ľahký) neodnesú späť domov alebo k najbližšiemu smetiaku ale ho proste odhodia do lesa. Ako je v tejto dobe zvykom, väčšina obalov je z plastu a ten ako mnohí dobre vieme sa v prírode sám nerozloží len tak ľahko. U niektorých obalov to trvá aj niekoľko desaťročí. Nehovoriac o tom,že ak napríklad niekto odhodí fľašu a je v nej voda tak môže zhodou nešťastných náhod a pôsobením fyziky vzniknúť aj požiar samovznietením suchého lístia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalej ma trápi to, že na niektorých turistických chodníkoch sú popadané stromy tvoriace prekážky. Ležia tam niektoré aj viac ako 3 mesiace a niet toho čo by na to miesto priniesol pílku a proste padnutý strom prerezal a zavadzajúcu časť z chodníka dal bokom. Nevadí mi ak to drevo v lese aj spráchnivie hoci je to škoda. Ide totiž v jednom prípade o celkom pekný veľký buk. Úsmevné je to, že leží nedaľeko od lesnej správy.

Úplne by stačilo ak by správca lesa alebo lesoparku zriadil verejnú e-mailovú adresu (a na parkovisku by ju zverejnil všetkým návštevníkom) kam by občania mohli posielať podnety na odstránenie takýchto prekážok. Prípadne aj s GPS polohou. V dnešnšj dobe má GPS už dosť ľudí. Ja osobne by som na takúto adresu mohol poslať hneď niekoľko podnetov z mojich vychádzok. Kľudne by som to odstránil aj sám ale ísť na vychádzku so psom a mať pritom v ruke motorovú pílu by bolo za prvé nepohodlné a za druhé správca lesa by ma asi hnal svinským krokom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a nakoniec zopár krát som už zažil to, že na miestach vyhradených pre peších stálo auto lesnej správy. Myslím si, že keby vodič toho auta radšej po areáloch chodil pešo zbadal by viac problémov a mohol by sa zamerať na ich odstránenie.

Posledná výtka je smerovaná na to, že niektorí cyklisti aj keď je na niekoľkých miestach na Partizánskej lúke napísane "Zosadnite z bycikla" tak namiesto po vyhradenej ceste idú na svojich bikoch pomedzi deti a dôchodcov. Nemám nič proti cyklistom ktorí rešpektujú predpisy a jazdia po vyhradených trasách ale tam kde je chodník pre peších tak to asi je pre peších.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No nabudúce to snáď bude aj o krásach prírody. :)

Vladimír Šváb

Vladimír Šváb

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje názory a myšlienky. A ak tam sú gramatické chyby tak mi odpustite. Gramatika nikdy nebola moja silná stránka. Zoznam autorových rubrík:  Prechádzky lesomPočítačeChudnutie:)ZvieratáSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu