reklama

V zdravom tele zdravý duch.

Krátke zhrnutie ako som sa pustil do nikdy nekončiaceho boja s nadváhou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Už skoro rok bojujem s nadváhou. V doterajších pokusoch to bolo ako vždy JOJO. Trochu schudneš viac priberieš a iba ťa viacej zlostí keď vidíš niekoho ako sa napcháva a je štíhly ako trieska. Rovnako postihnutý ma veľmi dobre chápu.
No ale potom som prišiel na niečo iné . Skúsil som to začiatkom tohoto roku a zatiaľ to funguje. Nakoľko som dosť lenivý človek (takí najviac vymyslia:)) a cvičiť sa mi veľmi nechce tak som hľadal formu fyzickej námahy, ktorá by vyhovoval môjmu naturelu. Veľmi rád chodím. Do lesa, na turistiku, so psom a vôbec. Tak som si povedal chodenie je tiež forma cvičenia a keď ťa to baví tak prečo nie. Kardiológ mi povedal, že sa mi tým upraví tlak. Dietologička zasa, že tým môžem schudnúť. Tak som to skúsil. Začal som chodiť dva až tri krát do týždňa do nemenovaného fitneska v jednom bratilslavskom nákupnom centre. Dá sa tam dobre zaparkovať, mámo to autom 10 minút z domu a behacích chodníkov tam majú asi 6. Takže ešte sa mi nestalo, že by som musel čakať. Vybavil som si klubovú kartu a poďho na chodník. Samozrejme som telo postupne zaťažoval aj čo sa týka rýchlosti chôdze aj čo sa týka stúpania a času strávenom na chodníku. Teraz pravidelne idem 60 minút v kuse rýchlosťou 6 km/h stúpanie okolo 8-10. Po hodine je podľa počítača na chodníku spálených priemerne 600-700 kcal. To podľa toho či si dám posledných 5-10 minút aj beh. Som taký masochista, že som aj to robil. Teraz som trochu poľavil a už to na sebe cítim. Okrem toho každý víkend idem do lesa so psom a to je viac ako 2 hodiny šľapania v teréne veľmi svižným tempom.
No a čuduj sa svete po skoro roku sa môj pás stenšil o viac ako 13 centimetrov. Váha síce neklesla až o toľko asi 6kg ale cítim sa oveľa lepšie. Tlak sa mi upravil zo 150/94 na 125/85.
Jem striedmejšie hoci nevynechávam ani sladké(a mal by som). Jem ale 5 krát denne. Niekedy aj viackrát. dávam si malé dávky a stačí mi to. Pijem veľa vody a skoro úplne som obmedzil sýtené nápoje(občas ešte zhreším). Občas si dám aj pivko alebo vínko.
Odporúčam všetkým. Toto je naozaj najmenej náročný spôsob ako sa udržateľným spôsobom pomaly ale iste zbavovať tuku. No a keď dosiahnem tie ciele čo som si dal, tak by som na tom mal byť už tak dobre, že zrejme začnem aj cvičiť trochu svaly rúk, nôh a chrbta.
Uvidíme ako sa to všetko vyvinie. Zatiaľ to ale ide a verím, že ostatným to pôjde tiež.
Ako hovoril pán Krivosudský v jednom seriáli "VYDRŽAŤ".

Vladimír Šváb

Vladimír Šváb

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje názory a myšlienky. A ak tam sú gramatické chyby tak mi odpustite. Gramatika nikdy nebola moja silná stránka. Zoznam autorových rubrík:  Prechádzky lesomPočítačeChudnutie:)ZvieratáSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu