reklama

16.12.2007 – Túra

Tak ako každý víkend tak aj tento som vyrazil na túru do lesa s mojím psom. Tentokrát to bolo v nedeľu. Obyčajne vyrážame v sobotu, ale tento víkend to nevyšlo. Na dnešnej túre som bol väčšinou milo prekvapený. Viac sa dozviete v článku, kde Vám ukážem aj nejaké fotečky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vstal som už predsiedmou a po rannej hygiene som sa pustil do príprav. Z mrazáku vybraťpárky pre psa (cieľová odmena), rozmraziť a zabaliť na cestu. Naraňajkovaťsa, nabrať do fľaše čerstvú vodu. Zbaliť doklady a obliecť sa doturistického. Keď som prikročil k poslednému kroku, tak môj milý psík užzavetril, že sa niečo deje. Začal sa jeho víkendový nadočkavý tanec. Keď už smeboli nachystaní, tak sme nasadli do auta a vyrazili sme na Partizánskulúku. Odo mňa až tam je to viac ako 17 km. Na parkovisku na Partizánskej smeboli už pred ôsmou. Náš rekord. Doteraz sa nám to tak skoro nepodarilo. Snažímsa byť v lese čo najskôr. Je tam ráno oveľa väčší kľud a menej ľudí. Pre mňa je to ohromný balzamna nervy po celom týždni. Odporúčam každému.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyrazili sme do lesa. Pes obehalvšetky najbližšie stromy a urobil to, čo asi každý pes v lese. Potomsom ho zapol na vodítko, lebo pes by v lese mal byť na vodítku. Hlavnepreto, že on je dosť veľký a náhodný okloidúci nevedia, že je to dobrák odkostí. Je to aj preto, že po lese chodia aj iní ľudia a tí majú zo sebouiných psov. No a stretnutie dvoch samcov na jednom mieste nemusí vždydopadnúť dobre. Vyrazili sme smerom k lavičke, o ktorej som písalminule, že ju odfotím. Bola totiž v dosť žalostnom stave. Spodné doskyboli spráchnivené a deravé a zábradlie na pár miestach zlomené a zničené.Ako sme vyšli spoza zákruty objavilo sa predo monou prvé milé prekvapenie.Neviem či niekto čítal môj blog z minulého týždňa (asi si fandím čo?), alelavička bola kompletne rozobratá. Zostali iba dve železné koľajnice akopodklad. Na nich už boli pripevnené čerstvé hranoly, na ktorých bude noválavička postavená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skutočne som bol milo prekvapený a ďakujem za to, že sa táto lavičkadostala do plánu rekonštrukcie. Pokračovali sme ďalej k mojej „obľúbenej“prekážke. Spadnutý dub zostal na svojom mieste. No ale asi tridsať metrov odneho spadli ďalšia dva stromy. Jeden menší, ktorý spadol až na zem a druhýpodstatne väčší zostal zakliesnený v stromoch a zostal tak visieť vovzduchu krížom cez chodník. Je to dosť nebezpečné hlavne ak by fúkal vietor.Medzi oboma stromami je medzera asi 80-100 cm. Takže ak chcete pokračovať, taksa musíte prikrčiť a prejsť popod zakliesnený strom. Odporúčam v záujme bezpečnostitento strom čo najskúr buď odstrániť alebo ho aspoň dostať na zem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako je vidno z druhého obrázkutieto stromy spadli celkom blízko domčeku, v ktorom býva nejaká rodinka.Dosť dlho bol tento domček prázdny. Už asi pol roka tam žije jedna rodinka.Aspoň ten domček nechátra. Kúsok odtiaľ sú dva bufety a zástavka autobusu.Prešli sme okolo bufetov a akolo rybníka, pri ktorom minulý týždeň bolotoľko rybárov. Škoda len, že po nich okolo jazera zostalo dosť neporiadku.Prišli sme k studničke. O tej som už písal, že ju zrekonštruovali.

Ako je vidno z fotky dielosa naozaj podarilo. Urobili nádhernú striešku aj s lavičkami. Okrem tohopoložili aj dlažbu. No proste nádhera. Verím, že takýchto pekných miest bude v našomlesoparku stále viac. Všetkým, ktorí o tom rozhodli ale aj robili túto prácupatrí za to ďakujem v mene všetkýchturistov (dúfam že si môžem dovoliť v ich mene takto poďakovať).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hneď nad touto studničkou sanachádza chodník po ktorom sa každý týždeň aj s mojím psom štveráme na kopeck bufetom na Kolibe. Od tejto studničky je to asi 30 minút chôdze. Minulýtýždeň aj na ňom bola prekážka vo forme padnutého stromu. Zasa som bol len miloprekvapený lebo strom bol odpílený a o tom kde bol svedčila iba jehoodpílená časť, ktorá zostala ležať mimo chodníka. Zasa môžem iba poďakovať.

Ako tak vychádza slnko pomedzistromy tak les hrá rôznymi odrazmi svetla a verte, že sa to oplatí vidieť.Tento záber je skoro už z vrcholu. Je to posledné stúpanie predpoľovníckym posedom. Od neho to je k bufetom už len na skok. No ale priposede sa z lesa otvára výhľad na juhozápad.

No čo poviete, neoplatí sa pretak pekný výhľad ráno vstať a vyraziť do lesa? Iste lepšie ako pozeraťtelku alebo sa pachtiť v nejakom nákupnom centre. My sme po pár minútachdorazili k hornému bufetu. Tam sme si dali cieľovú odmenu. Deny dostalsvoje párky, ja som sa napil vody a trochu sme si oddýchli. Po párminútach oddychu sme vyrazili na spiatočnú cestu. Na nej sme si troch vyskúšaliposlušnosť. Nakoľko Deny vyrastal tak trochu bez výcviku, je dosť tvrdohlavý a stálemá pocit, žo on je ten čo udáva tempo a musí ťahať. Videl som jeden seriálv televízii o psoch a ich cvičiteľoch. Skúsil som uplatniť niektoréz metód, ktoré som tam videl. Po ceste dole keď Deny už ťahal smerom k autu,som ho zrazu obrátil a začal som ho ťahať nazad hore. To ste mali vidieť tenvýraz. Bol taký prekvapený, že nejdeme tam kam chce ísť on. Úplne sa zasekol a muselsom ho ťahať. No ale nakoľko ja som silnejší, tak pochopil, že musí ísť tam kampoviem ja. Zopakovali sme to cestou dole z kopca asi 5 až 7 krát. No a užasi po treťom pokuse Deny začal chápať, že má ísť pri nohe a nemá ťahať.Sám som bol prekvapený ako pomerne rýchlo to pochopil. Ešte budem musieťniekoko dní tieto cviky opakovať aby sa mu to vrylo do hlavy ale verím, že tonebude tak dlho trvať.

Asi po trištvrte hodine chôdze sme dorazili nazad k autu. Nalodili smesa na palubu a hurá domov. Deny zaspal vzadu a po pár minútach jazdypo bratislavskom obchvate sme dorazili domov.

Už sa teším na budúci víkend.

Vladimír Šváb

Vladimír Šváb

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje názory a myšlienky. A ak tam sú gramatické chyby tak mi odpustite. Gramatika nikdy nebola moja silná stránka. Zoznam autorových rubrík:  Prechádzky lesomPočítačeChudnutie:)ZvieratáSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu